Resepi Air Detoks Rawat Perut Buncit, 2 Bahan Tidak Terjangka, Memang Mantap!

Masalah perut buncit bukan hanya dialami wanita sudah berkahwin. Ada juga anak dara yang mengalami masalah perut buncit. Semuanya gara-gara pemilihan makanan dan amalan pemakanan yang kurang sihat.

Bagi wanita yang melahirkan anak pula adalah satu hal yang biasa. Namun ada juga gejala perut buncit selepas bersalin yang dipanggil sebagai Diastasis Recti. Diastasis Recti adalah keadaan di mana ada lebihan pada bahagian kiri dan kanan perut.

Walaupun tidak merisaukan namun perut buncit buat ibu rasa tidak yakin pada diri sendiri. Selain melakukan tekan tubi dan senaman regangan pada perut, tak salah jika anda mencuba petua dua bahan ini.

Petua yang dikongsikan oleh Azlina Aina ini baik juga untuk kita cuba. Katanya detok ini baik untuk merawat masalah perut buncit dan masalah lain.

Detoks baik untuk merawat kolestrol tinggi, darah tinggi, kencing manis, perut buncit dan untuk sahabat-sahabat yang ingin menurunkan berat badan, boleh cuba ni.

Bahan-bahan:

1 biji lemon

1/2 sudu halba(sangai terlebih dahulu)

Caranya:

1. Hiris nipis lemon.

2. Sangai halba terlebih dahulu.

3. Masukkan dua bahan ini ke dalam jug besar dan tuangkan air panas.

4. Tunggu suam kemudian baru minum. Yang selebihnya isikan dalam botol dan simpan dalam peti ais.

5. Jika airnya dah habis, boleh tambahkan air panas.

Bila kali ke 3, buang lemonnya dan buat baru. Proses pembuangan toksin melalui pembuangan air besar, kecil dan peluh. Yang ada gastrik pun boleh minum, sebab tu saya letak halba. Air lemon kosong tak sesuai bagi yang ada gastrik.

Selamat mencuba.

Kredit: Azlina Aina

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! LM

 

Sumber : Keluarga

Hantar Komen