“”Insya-Allah Ini Muat Naik Terakhir!” – Ada yang cuba r4mpas suami Laudya Cinthia Bella?

Menurut laporan Hot Detik, Laudya berkata dia terpaksa berbuat demikian kerana bimbang jika suaminya itu menjadi sasaran wanita perampas.

“Insya-Allah ini muat naik terakhir! sama suami. Soalnya wanita-wanita zaman sekarang, mereka suka mahu sama yang kita punya.

“Kalau memang nak, mintanya dekat Allah ya mbak, tante, de (kakak, makcik, adik),” katanya menerusi Instastory.

Perkongsian Laudya di Instasory miliknya pada Jumaat.

Menerusi laman tersebut, Laudya memuat naik foto bersama Engku Emran bertarikh 8 Julai 2018.

Bagaimanapun, dia tidak menyatakan secara khusus mengenai bentuk gangguan yang diterima oleh suaminya itu.

Laudya dan Engku Emran bernikah pada 8 September 2017 di sebuah hotel di Kuala Lumpur, Malaysia.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم Qalbu.. Oh Qalbu.. Merasa ga sih menjaga hati itu susaaahh bangett,kita bisa menyembunyikan yang ada dalam kalbu.Tapi kita tidak akan mampu menyembunyikannya dari Allah ‘azza wa jalla. Allah ‘azza wa jalla berfirman, ‎وَٱللَّهُ يَعۡلَمُ مَا فِي قُلُوبِكُمۡۚ “Dan Allah mengetahui apa yang ada di dalam kalbu kalian.” (al-Ahzab: 51) Aku sangat bersyukur,Allah berikan aku kesempatan oleh Allah untuk safar dengan seorang GURU hafizhahullah 🙏🏼 ternayata yaaaa perjalanan hati (kalbu) itu nikmaaaaata sekali,kayanya kalau bisa kita amalkan dalam sehari2 pasti nikmat.(yang nulis juga masih belajaaaar🤦🏻‍♀️) Sampe sekarang masih inget gimana perjalanan kalbu itu,pokonya ga mau move on dari moment2 itu🥺 . . Sesungguhnya ketakwaan seseorang berada di dalam kalbunya, sebagaimana sabda Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam, ‎التَّقْوَى هَهُنَا! التَّقْوَى هَهُنَا! “Ketakwaan itu di sini! Ketakwaan itu di sini!” (Seraya menunjukkan ke arah dada beliau) (HR. al-Bukhari dan Muslim dari sahabat Abu Hurairah radhiallahu ‘anhu) • • Yang dilihat dan dinilai dari seseorang di sisi Allah ‘azza wa jalla adalah kalbu dan amalannya. Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda, ‎إِنَّ اللهَ لَا يَنْظُرُ إِلَى صُوَرِكُمْ وَأَمْوَالِكُمْ وَلَكِنْ يَنْظُرُ إِلَى قُلُوبِكُمْ وَأَعْمَالِكُمْ . . “Sesungguhnya Allah tidak melihat bentuk-bentuk (badan) dan harta kalian. Akan tetapi, Allah melihat ke dalam kalbu dan amalan kalian.” (HR. Muslim dari sahabat Abu Hurairah radhiallahu ‘anhu) . . . Katanya yaaa..yang bisa membuat Qolbu kita kotor itu dosa & maksiat🥺 Semoga kita bisa tingkatkan ketakwaan kita,sehingga bisa terhindar dari dosa dan maksiat. Selamat beristirahat teman-teman instagramku❤️semoga di setiap ibadah & kegiatan kita melakukannya dengan Qalbu yang jujur yaaa🙏🏼 . . Ps(mohon maaf kalau ada kata2 atau penulisan yang salah / tidak berkenan)

A post shared by Laudya Cynthia Bella (@laudyacynthiabella) on

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ Girls, aku dan @nameeraid punya 3 Bella’s Kit yang bisa mendukung kamu untuk awali #CantiknyaFitrah nih. Ada Purifying Kit, Glowing Kit dan Brightening Kit. Insyaallah, masing-masing jenis Bella’s Kit ini bisa bantu kamu untuk menjaga kemurnian kulit wajahmu. Kamu pengen punya yang mana nih kira-kira? . . Yuk follow @nameeraid untuk info lengkapnya🥰 #CantiknyaFitrah #NameeraSkin

A post shared by Laudya Cynthia Bella (@laudyacynthiabella) on

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Aku menitipkan kamu kepada Allah yang tidak akan hilang titipan-Nya. HR. Ahmad 2/403 . . karena, Suami pun milik Allah,jadi hanya Allah yang dapat menjaganya🥰

A post shared by Laudya Cynthia Bella (@laudyacynthiabella) on

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Live to please Allah SWT, not people🥰✌🏼 . . . Im wearing @lbylcb series LAUDYA,kalau mama pakai yang series FATMA🥰

A post shared by Laudya Cynthia Bella (@laudyacynthiabella) on

SUMBER: Hot Detik

Sumber : Mstar


Hantar Komen