“Mungkin Dia ‘Baru’ Ada Di Situ” – Pendaki Cerita Detik Awal Jumpa M4yat Nora Anne

Menyedihkan dan tr4gis. Sungguhpun m4y4t remaja Ireland berusia 15 tahun, Nora Anne Quoirin yang hilang semenjak 4 Ogos lalu sudah ditemui, misteri masih menyelubungi kes ini termasuklah cara m4y4t m4ngsa dijumpai.

Menurut Daily Mail, pendaki pertama yang menjumpai Nora Anne berkongsi cerita mengenai penemuan tersebut. Apa yang lebih pelik, pendaki bernama Sean Yeap ini mula berteori yang m4ngsa mungkin ‘baru’ saja ada di tempat kejadian. 

Sumber: Daily Mail

Nora mungkin ses4t dan berjalan ke kawasan air terjun sebelum pengsan… 

Sukarelawan dan pendaki yang menjumpai m4y4t Nora Anne, Sean Yeap memberitahu yang kemungkinan besar m4y4t Nora baru saja ada di kawasan tersebut kerana kalau betul lah dia memang sudah lama di situ…. pasukan search and rescue sudah pasti menemuinya. 

Sean Yeap | Sumber: Daily Mail

Menurut Sean Yeap, tubuh Nora ditemui hanya 2 km dari resort yang diduduki keluarganya dan tubuhnya juga tidak disembunyikan kerana dia kelihatan terbaring dengan kepala direhatkan ke tangan.

Tambah pendaki ni lagi, dia mula berteori yang Nora mungkin terses4t dalam hutan dan berjalan ke kawasan air terjun untuk meminum air. Namun kemudian gadis tersebut jatuh pengs4n, sebelum pihak penyelamat menemuinya. Boleh jadi jugakkan? 

 

“Dia nampak macam sedang tidur. Kepalanya sedang berehat pada tangannya” 

Yeap juga menambah, ketika dia terlihat Nora, dia menyangka gadis itu sedang tidur.

“Dia nampak macam sedang tidur. Kepalanya sedang berehat pada tangannya.

“Tapi kami semua tahu dia sudah meningg4l dunia. 

“Ia sangat sedih dan 2 wanita yang ada di dalam kumpulan kami tidak mahu mendekat serta mereka mula menangis.” 

Sumber: Daily Mail

Kata Yeap, tempat di mana Nora ditemui itu juga tak mudah untuk dijumpai. Namun dia agak ragu-ragu juga jika benar Nora berjalan mengikut arah sungai, kenapa tiada kesan tapak kaki di sekitar kawasan tersebut?

Ada kemungkinan juga m4ngsa berjalan di dalam air sebab sungai yang berdekatan pun tak ada lah dalam parasnya.

 

“Saya bersimpati dengan apa yang berlaku tapi…”

Yeap menerusi kenyataan rasminya berkata, dia bersimpati dengan ibu bapa Nora Anne dan sangat sedih dengan apa yang berlaku.

“Saya sangat bersimpati kepada mereka tapi saya bersyukur kerana berjaya menemui Nora dan mereka (keluarga m4ngsa) tak perlu menunggu lebih lama untuk mengetahui apa yang berlaku,” katanya.

Sumber: Daily Mail

Semoga proses bed4h si4sat hari ini dapat memb0ngkar apa yang sebenarnya berlaku kepada Nora. Harap keluarganya tabah hadapi dugaan ini. RlP Nora Anne Quoirin. 

Sumber : Lobak Merah


Hantar Komen