“Ni spesis acah pandai ke apa” – Kutvk Instafamous Pakai Sunscreen Waktu Malam, Netizen Ni Bakal Kena Sam4n Dengan Asyalliee?

Bagi wanita yang menjaga kecantikan wajah, wajar untuk korang pakai macam-macam krim seperti krim pemutih lah, mosturizer lah dan yang paling penting sunscreen yang dapat melindungi kulit daripada cahaya UV matahari.

Namun viral baru-baru ni di Twitter, apabila seorang instafamous, Asyalliee katanya mempromosi produk sunscreennya yang boleh juga dipakai pada waktu malam. Merasa hal tu pelik, tiba-tiba seorang netizen ni telah mengec4m tindakan ‘bod0h’ Asyalliee. 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Makeup tutorial yang ni dah siap! agak-agak bila nak asya upload ? 🤪

A post shared by Asyalliee Ahmad (@asyalliee) on

“Maknanya malam ni tidur dalam aircond kena pakai sunscreen la” 

Disebabkan posting tersebut viral, Asyalliee mendapat kec4man netizen yang berpendapat memakai sunscreen pada waktu malam tu satu perkara sia-sia. Lagipun menurut mereka, mana ada matahari waktu malam yang sampai gigih nak pakai sunscreen dan bawa tidur sekali tu.

Sumber: Twitter

Ini antara komen yang mengec4m Asyalliee.

Sumber: Twitter

“Kalau hang tak delete benda karut ni. Tunggu surat sam4n sampai ok” 

Walau bagaimanapun, isu viral ni mendapat perhatian Asyalliee yang telah menjelaskan hal sebenar dan siap nak sam4n lagi netizen terbabit. Uishhh!

Menurut Asyalliee di instastory, dia pertama sekali langsung tak ada sebut pun tentang memakai sunscreen ni masa tidur. Malah katanya lagi, sebenarnya boleh saja kalau nak pakai sunscreen kalau keluar ke mall atau mana-mana pada waktu malam. 

Sumber: Twitter

Menerusi penjelasan seorang pengikutnya di ruangan DM, lampu pendaflour pun boleh hasilkan sinaran UV. Jadi tak salah kalau pergi mall waktu malam dan pakai sunscreen untuk protection kepada kulit.

Haaa kan dah kena. Kalau nak kec4m tu berpada-padalah. 

Sumber: Twitter

Apa pendapat korang mengenai isu ni? Pernah tak keluar waktu malam pakai sunscreen? Apa-apa harap janganlah g4duh sampai saman meny4man ye. 

Sumber : Lobak Merah


Hantar Komen