“Saya Puji, Suka Dengan Persembahan Ini,” – Berjaya ‘Pvkau’ Audiends, Santesh Dapat Pujian Tok Ti, Datuk Syafinaz

Penyanyi Santesh berjaya menggamatkan suasana di Auditorium MBSA pada Ahad di saingan Big Stage 2019 minggu kedua apabila membuat persembahan lagu Balqis, nyanyian asal Datuk Seri Nurhaliza yang juga merupakan juri tetap kepada program realiti berkenaan.

Membuat persembahan dengan penuh tenaga, Santesh mendapat kedudukan antara lima tertinggi pada akhir saingan.

“Kalau bagus saya cakap bagus, kalau tak bagus saya akan bagitahu apa sebabnya. Akan tetapi persembahan Santesh ni bukan saya nak bias, memang terbukti bagus!

“Untuk pengetahuan peserta yang lain, kalau ikutkan penjurian vokal mempunyai 70 peratus dan kreativiti 30 peratus. Sebab itulah kita jangan hanya bergantung pada vokal sahaja. Kreativiti juga diambil kira dan saya ingin puji dengan apa usaha yang Santesh sudah lakukan pada malam ini, inilah tahap persembahan yang kami mahukan,” puji Siti sejurus Santesh selepas membuat persembahan.

Pada masa sama, penyanyi lagu Anta Permana ini juga tidak menafikan penyanyi berketurunan India itu mempunyai kelebihan dari segi lenggok nyanyuan.

“Satu persembahan yang menghiburkan. Nyanyiannya juga kelebihan di situ dan Santesh ada kelebihan dari segi lenggok dan bagi saya Santesh bawakan lagi ini dengan cara tersendiri.

“Jadi saya puji, suka dengan persembahan ini. Saya nak Santesh terus konsisten, berikan yang lebih baik minggu depan,” komen Siti sekali gus mendapat reaksi dari juri jemputan yang juga penyanyi dan guru vokal, Datuk Syafinaz Selamat.

“Pada saya Santesh punya persembahan yang sangat matang, selesa di atas pentas dan tak takut untuk berkomunikasi dengan audiens. Keep it up, nampaknya markah awak agak tinggi dari saya,” kata Syafinaz.

Menerusi ruangan komen di Instagram Astro Gempak, rata-rata penonton terhibur dan memberikan komen positif terhadap persembahannya.

Sementara itu, tiga perserta lainnya iaitu Sheryl, Aziz dan Chaleeda berada di kedudukan tiga terbawah dan nyata markah undian tidak menyebelahi Sheryl sekali gus menyebabkan dirinya tersingkir.

Big Stage 2019 bersiaran secara langsung setiap Ahad jam 9 malam di Astro Ria (104) dan Ria HD (123).

Foto: Instagram Astro Gempak

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : Media Hiburan


Hantar Komen