Sejak menduda.. Anak2 jengok jarang2, tiap tahun (raya) Mereka sibuk dgn urusan masing2.

Menerima cemvhan dan cerc4an saban hari sejak Emma Maembong nekad untuk membuka tudung minggu lalu, bapa, Ismail Embong meluahkan rasa yang terpendam dengan dkwaan tidak tahu menjaga anak.

“Bisik masalah kepada PA selalunya bocor. Di sini, saya tewas. Cemvhan tak reti jaga anak, telan saja. Ada perkara sukar diluahkan kepada bapa, senang kepada ibu. Kini, anak itu sudah dewasa dan mahu mencari pasangan”

“Tapi, sukar untuk kita (dia dan anak-anak) berkomunikasi soal ‘birds and bees’. Rasanya lebih senang mereka berbisik kepada seorang perempuan, seorang yang berstatus ibu kepada mereka”

Dalam posting yang sama, Ismail juga bercerita mengenai kehidupannya yang tidak terlalu dekat dengan anak, malah tidak mengambil tahu tentang kerjaya anak-anaknya sebagai pelakon.

“Sejak menduda, saya tinggal sendirian. Anak datang jenguk sesekali, setiap tahun (Raya) berkumpul. Mereka sibuk dengan urusan masing-masing. Yang dah kahwin kararlah (menetap) bersama keluarga mereka”

“Saya tak ganggu, saya tak jenguk. Tak akan pergi ke rumah mereka jika tidak dijemput suami masing-masing dan tidak pernah ada jemputan. Dua lagi yang belum kahwin, yang berlakon pun tidak tinggal sebumbung”

“Mereka lebih banyak bersama kakak yang sudah bersuami berbanding ayah. Saya tak ambil pusing kerjaya mereka. Bila cuti, mereka datang ajak melancong. Memang sukar pantau anak perempuan yang meningkat dewasa,” luahnya.

Sayu pula mendengar luahan hati bapa Emma. Bapa mana yang mahukan anak-anaknya tersasar dari landasan agama dalam kehidupan namun apa yang terjadi mungkin ujian dan dugaan buat mereka sekeluarga. (rtky/w)

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber: Rotikaya via PetuaResepiBonda


Hantar Komen