Ustaz Ebit Lew Terlibat Dalam Kemal4ngan…. Ini Keadaan Terkini Beliau

PENCERAMAH Ustaz Ebit Lew mengalami kem4langan dekat Lebuhraya Utara-Selatan di Seremban, hari ini. Dalam kejadian kira-kira 3 pagi itu, Ebit mengalami keceder4an ringan dengan hent4kan yang menyebabkan s4kit di hidung dan kepala. 

Menerusi laman Facebooknya, Ebit berkata, dia bersama dua lagi rakan dalam perjalanan balik dari Pasir Gudang menuju ke Kuala Lumpur setelah selesai memberikan ceramah di Masjid Politeknik Pasir Gudang.

 

Ada kereta masuk ke kanan tiba-tiba himpit kereta saya…

Dah 3 hari tak balik ini 3 pagi dari ceramah diMasjid Politeknik Pasir Gudang ke kl. Saya bertiga. Ada kereta masuk ke kanan tiba-tiba himpit kereta saya. Takde kereta lain di highway. Saya cuba elak sampai hampir kena divider kanan. Dua-dua hampir terbalik. Saya tercamp4k ke depan. Sempat mengucap. Terhent4k kuat juga. Sakit badan dengan hidung. Ada kereta berhenti sekejap semua terus jalan. Tiba saya pandang mana kereta satu lagi. Cari dekat belakang. Kereta tu terb4lik. Syukur semuanya selamat. Walau kita dah bawa elok tiba-tiba orang boleh lek4 atau mengantuk himp!t kita. Syukur pada Allah semua selamat.

Dia beri musib4h supaya terselamat dari musib4h lagi besar…

Disebalik musib4h hari ini ada rahmat Allah menanti. Kasih sayang Allah. Staf plus dan towing semua kenal. Bergambar-gambar kami. Dapat dakwah. Cian ustaz penat dakwah sana sini kata mereka. Takde apalah abang. Semua kerana dia sayang. Saya dapat jumpa abang. Dia beri musib4h supaya terselamat dari musib4h lagi besar. Seorang abang plus peluk sebak. Dah lama nak jumpa ustaz. Saya ingat ustaz. Saya ingat Allah sayang. Saya banyak diuji tapi selalu ingat Allah sayang. Hari ini walau tervk ustaz tetap cakap Allah sayang.

Terima kaseh abang polis. Abang plus. Abang towing. Syukur pada Allah atas segala nikmatnya. Terima kaseh Ya Allah..-ebitlew

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Limau Manis Press

 Sumber : hMetro


Hantar Komen